Bestuur, (wijk)organisatie, burgerzaken en financiën

Prestaties

Programma 1 Bestuur, inwoners en geld

1. We zijn een uitnodigende gemeenteraad, college en organisatie

Wat willen we bereiken?

Wat gaan we daarvoor doen?

Behalen we onze doelen?

Doel

Prestatie

Inhoud

Financiën

Planning

Risico's

1.1 De versterking van de rolneming door de gemeenteraad

1.1.1 De Raad gaat in 2021 en volgende jaren verder met de uitvoering van de Strategische Werkagenda

1.1.2 Verbetering van de beleidscyclus in 2021 en volgende jaren

1.1.3 Het nieuwe raadsinformatiesysteem en de webcast zijn geïmplementeerd.

1.1.4 De raadswerkgroep Omgevingswet bereidt procedureel en procesmatig de besluitvorming door de Raad voor zodat in 2029 één gemeentelijk omgevingsplan kan worden vastgesteld.

1.2  Wij werken voor en met de inwoners

1.2.1 In 2021 zetten we de Vitaliteitsaanpak door

1.2.2  In 2021 gaan we werken met een nieuw participatiemodel

1.2.3  In 2021 ervaren initiatiefnemers een uitnodigende gemeente

1.3  Wij werken gebiedsgericht

1.3.1. In 2021 maken we een start met het meer, ook organisatorisch, met elkaar verbinden van de verschillende vormen van gebiedsgericht werken.

1.4 Publieke dienstverlening: een persoonlijke benadering, bereikbaar en snel.

1.4.1 Aan het einde van deze collegeperiode waardeert aan de balie 90% en aan de telefoon 75% van de klanten de publieksdienstverlening als goed.

1.5 Wij werken regionaal samen waar dit meerwaarde heeft voor onze doelen

1.5.1 Wij informeren de Raad jaarlijks over de voortgang van de regionale samenwerking

Toelichting

Toelichting op prestatie 1.4.1: We meten aan de balie, aan de telefoon en digitaal continu hoe tevreden onze klanten zijn over onze dienstverlening. Gedurende de collegeperiode is een stijgende trend te zien in de waardering van klanten voor de dienstverlening aan de balie en de telefoon. Maar de streefpercentages 90% en 75% worden nog niet gehaald. In 2021 waardeerde aan de balie 87% van onze klanten die hun oordeel gaven over onze dienstverlening deze met een goed. De score in 2021 is hoger dan de score in 2020 (86% goed). In 2021 waardeerde aan de telefoon 63% van onze klanten die hun oordeel gaven over onze dienstverlening deze met een goed. De score in 2021 is gelijk aan de score in 2020. In 2021 waardeerde 80% van onze klanten die hun oordeel gaven over onze e-formulieren deze met een goed. De score is gelijk aan de score in 2020.

Deze pagina is gebouwd op 05/24/2022 18:07:57 met de export van 05/24/2022 15:56:14