Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 19.362 | 23.962 | 4.600 | 20.337 | 24.690 | -4.353 | 975 | 728 | -247 | 7.3 Afval Toelichting 7.3 AfvalLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Afval In 2021 hadden we een grote meevaller op de verwerkingskosten voor onder andere op GFT maar vooral op de verwerking van papier. De papierprijs daalde in 2020 tot een dieptepunt en daarom is in de begroting 2021 een nul-opbrengst geraamd. De papierprijs is echter flink gestegen als gevolg van marktontwikkelingen. Iets wat we niet konden voorzien, maar dat gelukkig in dit geval positief uitpakte. Met een paar andere voor- en nadelen gaat het om een meevaller van € 1.200.000 aan lasten op dit taakveld. Naast deze meevaller is ook sprake van lagere lasten voor kwijtschelding en voor BTW. Deze lasten worden echter op een ander taakveld verantwoord, maar hebben wel een voordelig effect op de afvalkosten van € 830.000. Met de meevaller aan de batenkant van € 650.000 is in totaal sprake van een voordelig resultaat op afval van € 2.680.000. Dit voordelige saldo wordt toegevoegd als storting aan de voorziening afvalstoffenheffing en wordt hier als last verantwoord. Per saldo is het nadelige effect op dit taakveld voor het onderdeel afval € 1.480.000 (€ 2.680.000 hogere last door storting in de voorziening -/- € 1.200.000 meevaller op de verwerkingskosten). Conclusie. We constateren dat het systeem van omgekeerd inzamelen stabiel is en voldoet aan onze verwachtingen. De genoemde fluctuaties zitten met name op het verwerkingsdeel wat sterk aan marktschommelingen onderhevig is. De grote fluctuaties doen zich vooral voor op de afvalstromen waarbij er een afhankelijkheid is met de markt. Bijvoorbeeld de wereldmarktprijs voor papier. Verder is ook de fiscale regelgeving rondom afval continue in beweging. Hier hebben we geen invloed op. Nadeel 1.480 I Circulair en kwartiermaker Voor de een aantal Circulaire projecten is minder uitgegeven dan begroot. De projecten worden voor een groot deel gedekt uit subsidies, waarbij lasten en baten worden verrekend via de BROA. Daarmee staan tegenover lagere lasten op dit taakveld lagere baten uit de bijdrage van de BROA op het taakveld 0.10 mutaties reserves. Voordeel 270 I Cleantech Regio Er is een voordeel van € 150.000 doordat de voorbereiding van een tweetal projecten in het thema energietransitie & circulariteit meer tijd in beslag heeft genomen. De beperkende maatregelen maakten dat er meer tijd en inzet nodig was om bijeenkomsten te organiseren, partijen te mobiliseren en draagvlak te creëren. Het Open Innovatie Lab voor DC Lab is inmiddels goedgekeurd in de Regiodeal Cleantech Regio en zal met een gemeentelijke bijdrage van € 50.000 in het eerste kwartaal van 2022 starten. De realisatie van de Cleantech Hotspot, een investering van € 100.000, zal naar verwachting halverwege 2022 van start gaan. Wij stellen voor het budget via een overlopend project in 2022 opnieuw beschikbaar te stellen. Voordeel 150 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 84 I Totaal lasten Nadeel 976 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Afval De baten voor afval waren € 650.000 hoger dan geraamd. Dit voordeel werd voor het grootste deel bereikt op de vergoeding van het Afvalfonds voor het inzamelen inzamelen van PMD. We hielden daarbij rekening met een percentage afkeur en vervuilingsboete, maar die pakten in 2021 gelukkig lager uit. In de tussentijdse rapportage hebben wij deze meevaller al gemeld, maar die valt nu nog gunstiger uit. Voor het totaalbeeld van het resultaat op het afvaldossier verwijzen wij naar de toelichting aan de lastenkant. Voordeel 650 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 79 I Totaal baten Voordeel 729 | |
7.4 Milieubeheer | 8.013 | 1.652 | -6.361 | 8.118 | 2.980 | 5.138 | 105 | 1.328 | 1.223 | 7.4 Milieubeheer Toelichting 7.4 MilieubeheerBaten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Voor Milieubeheer hebben we meer baten ontvangen voor gevelsanering dan begroot. Hiertegenover staan echter ook kosten voor gevelsanering. Daarnaast zijn voor intensivering van toezicht en handhaving uit een de provinciale subsidieregeling extra inkomsten ontvangen. Voordeel 185 I Voor het gebiedsgericht grondwater beheer zijn minder baten binnengekomen dan geraamd. Omdat de (lagere) inkomsten worden verrekend met de reserve voor dit doel, is dit voor de gemeentelijke exploitatie daarmee budgettair neutraal. Zie toelichting bij taakveld 0.10 mutaties reserves. Nadeel 200 I Ten behoeve van Transform is € 175.000 bijgedragen door de drie deelnemende gemeenten en twee provincies. Voorts heeft de provincie Gelderland € 82.000 bijgedragen aan het energieloket en is nog een beperkte subsidie van het Rijk ontvangen. Voordeel 1.260 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 82 I Totaal baten Voordeel 1.327 | |
07300001 Aanslag afvalstoffenheffing | 538 | -538 | 538 | 538 | |||||||
07300002 Afvalverzameling/-verwerking | 378 | 714 | 336 | 367 | 719 | -352 | -11 | 5 | 16 | ||
07300013 DVO Afval Circulus | 12.205 | -12.205 | 12.170 | 12.170 | -35 | 35 | |||||
07300014 Verwerking afval | 4.058 | -4.058 | 3.024 | 3.024 | -1.034 | 1.034 | |||||
07300020 Beheer milieupark overslaglocatie | 107 | -107 | 107 | 107 | |||||||
07300023 Overige (huishoudelijk) afval | 625 | 206 | -419 | 519 | 166 | 353 | -106 | -40 | 66 | ||
07300024 Regie afval | 195 | -195 | 74 | 74 | -121 | 121 | |||||
07300027 Afvalfonds bcf | 1.506 | 1.506 | -1.506 | -1.506 | |||||||
07300029 Afvalstoffenheffing | 21.260 | 21.260 | 22 | 21.191 | -21.169 | 22 | -69 | -91 | |||
07300031 Loonkosten taakveld 7.3 RL | 188 | -188 | 188 | 188 | |||||||
07300034 Circulaire economie | 578 | 276 | -302 | 300 | 341 | -41 | -278 | 65 | 343 | ||
07300037 Voorziening Huisvuilrecht TV 7.3 | 265 | -265 | 2.948 | 2.948 | 2.683 | -2.683 | |||||
07300038 Area055 - Cleantech werk | 225 | -225 | 80 | 80 | -145 | 145 | |||||
07300040 PMD Afval (btw) | 2.273 | -2.273 | 2.273 | 2.273 | |||||||
07400001 Loonkosten taakveld 7.4 RL | 729 | -729 | 729 | 729 | |||||||
07400002 Kosten OVIJ | 4.120 | 46 | -4.074 | 3.924 | 50 | 3.874 | -196 | 4 | 200 | ||
07400003 UB milieubeheer | 76 | -76 | 8 | 3 | 5 | -68 | 3 | 71 | |||
07400005 Energietransitie | 1.732 | -1.732 | 1.618 | 247 | 1.371 | -114 | 247 | 361 | |||
07400015 Gevelsanering diverse projecten | 104 | 104 | 104 | 104 | |||||||
07400017 Expl gebiedsgericht grondwaterbeheer | 225 | 200 | -25 | 56 | 56 | -169 | -200 | -31 | |||
07400018 Monitoring asbestdaken | 55 | -55 | 42 | 42 | -13 | 13 | |||||
07400019 Regeling Premie op actie energietr. | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
07400020 cVVP Interregionaal Subs.proj Europa | 51 | 36 | -15 | 23 | 36 | -13 | -28 | 28 | |||
07400023 Intensivering toezicht/handhaving | 314 | -314 | 180 | 82 | 98 | -134 | 82 | 216 | |||
07400024 Energietransitie De Maten | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
07400025 Subsidie coll zonne-energieprojecten | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
07400027 Energieloket | 38 | -38 | 151 | 82 | 69 | 113 | 82 | -31 | |||
07400028 Energietrans. Kerschoten | 101 | 1.370 | 1.269 | 1.370 | -1.370 | -101 | 101 | ||||
07400030 Regeling reductie energ.verbruik | 455 | -455 | 90 | 90 | -365 | 365 | |||||
07400031 Project Stikstof | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
07400032 Reg reductie energie woningen | 1.005 | 1.006 | -1 | 1.005 | 1.006 | 1 | |||||
4503 Inkomensoverdrachten gemeentschappelijke regelingen | 538 | -538 | 538 | 538 | |||||||
4420 Belastingen | 26 | -26 | 21 | 21 | -5 | 5 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 36 | -36 | 36 | 36 | |||||||
8450 Huren | 714 | 714 | 719 | -719 | 5 | 5 | |||||
4470 Onderhoud vastgoed | 27 | -27 | 21 | 21 | -6 | 6 | |||||
4820 Afschrijvingen | 184 | -184 | 184 | 184 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 95 | -95 | 95 | 95 | |||||||
4490 Verzekeringen | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 12.205 | -12.205 | 12.170 | 12.170 | -35 | 35 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 4.058 | -4.058 | 3.024 | 3.024 | -1.034 | 1.034 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 355 | -355 | 271 | 271 | -84 | 84 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 190 | 190 | 99 | -99 | -91 | -91 | |||||
4360 Subsidies | 270 | -270 | 248 | 248 | -22 | 22 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 16 | 16 | -16 | -16 | |||||||
8550 Rente | 67 | -67 | 67 | 67 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 208 | -208 | 34 | 34 | -174 | 174 | |||||
4480 Adviezen | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4102 Salarissen en sociale lasten | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.506 | 1.506 | -1.506 | -1.506 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 21.260 | 21.260 | 21.171 | -21.171 | -89 | -89 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 188 | -188 | 188 | 188 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 314 | -314 | 117 | 117 | -197 | 197 | |||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 276 | 276 | 250 | -250 | -26 | -26 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 99 | 99 | 99 | -99 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 264 | -264 | -264 | 264 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 83 | 83 | 83 | -83 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 265 | -265 | 2.948 | 2.948 | 2.683 | -2.683 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 225 | -225 | -225 | 225 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 80 | 80 | 80 | -80 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 524 | -524 | 524 | 524 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.749 | -1.749 | 1.749 | 1.749 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 729 | -729 | 729 | 729 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 146 | 146 | 146 | -146 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 46 | 46 | 50 | -50 | 4 | 4 | |||||
4503 Inkomensoverdrachten gemeentschappelijke regelingen | 4.120 | -4.120 | 3.778 | 3.778 | -342 | 342 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 76 | -76 | 8 | 8 | -68 | 68 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1.676 | -1.676 | 333 | 333 | -1.343 | 1.343 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 113 | 113 | 113 | -113 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 95 | -95 | 160 | 160 | 65 | -65 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 159 | 159 | 159 | -159 | |||||||
4402 Stelposten | -39 | 39 | 39 | -39 | |||||||
4480 Adviezen | 807 | 807 | 807 | -807 | |||||||
4360 Subsidies | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 226 | -226 | 226 | 226 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4102 Salarissen en sociale lasten | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
4360 Subsidies | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 104 | -104 | 104 | 104 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 200 | -200 | -200 | 200 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 5 | -5 | 4 | 4 | -1 | 1 | |||||
4820 Afschrijvingen | 20 | -20 | 24 | 24 | 4 | -4 | |||||
4422 Waterschapslasten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4182 Salarissen en sociale lasten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 200 | 200 | -200 | -200 | |||||||
4712 Bodemsanering | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
4480 Adviezen | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 55 | -55 | 8 | 8 | -47 | 47 | |||||
4360 Subsidies | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 51 | -51 | 1 | 1 | -50 | 50 | |||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 36 | 36 | -36 | -36 | |||||||
8516 Kapitaaloverdrachten Europese Uni | 36 | -36 | 36 | 36 | |||||||
4480 Adviezen | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
8513 Kapitaaloverdrachten provicies | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 314 | -314 | 180 | 180 | -134 | 134 | |||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
4360 Subsidies | 50 | -50 | 92 | 92 | 42 | -42 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 42 | -42 | -42 | 42 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
4410 Nuts | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 38 | -38 | 35 | 35 | -3 | 3 | |||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
4480 Adviezen | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4360 Subsidies | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 101 | -101 | -101 | 101 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 1.370 | -1.370 | 1.370 | 1.370 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 1.370 | 1.370 | -1.370 | -1.370 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 455 | -455 | 90 | 90 | -365 | 365 | |||||
4480 Adviezen | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 136 | 136 | 136 | -136 | |||||||
4360 Subsidies | 724 | 724 | 724 | -724 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 145 | 145 | 145 | -145 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 1.006 | -1.006 | 1.006 | 1.006 | |||||||
Saldo | 27.375 | 25.614 | -1.761 | 28.455 | 27.670 | 785 | 1.080 | 2.056 | 976 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 1.882 | 1.967 | 85 | 2.485 | 1.040 | 1.445 | 603 | -927 | -1.530 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting 0.10 Mutaties reservesLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Voor gebiedsgericht grondwaterbeheer zijn in 2021 geen bijdragen ontvangen. Hierdoor vindt ook geen storting in de reserve plaats. Een voordeel op dit taakveld en een nadeel op het taakveld Milieubeheer Voordeel 200 I Betreft de storting in de reserve overlopende projecten (ROP) van de verschillende budgetten die in het programma worden meegenomen naar 2022. Nadeel 829 I De Rijksbijdrage voor de Regeling Reductie Energiebesparing R.R.E.) is in de BROA gestort. De uitgaven worden vervolgens ten laste van de BROA gedekt. Uiteindelijk is € 365.000 minder uitgegeven dan nog in de BROA beschikbaar was. Dit komt doordat er vanwege Covid-19 minder mogelijkheden waren tot contact met bewoners en door een efficiënte aanwending van de middelen. Voordeel 365 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 339 I Totaal lasten Nadeel 603 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Voor gebiedsgericht grondwaterbeheer is minder ontrokken aan de reserve dan geraamd omdat minder uitgaven zijn verricht op het taakveld Milieubeheer. Nadeel 146 I Voor een aantal projecten voor circulariteit, waaronder cityloops zijn minder uitgaven gedaan dan begroot. Er zijn minder werkzaamheden voor de projecten gedaan dan gepland. Zo heeft ook corona er niet aan bijgedragen dat we de werkzaamheden hebben kunnen doen, die we wilden doen. Vanwege de lagere uitgaven (een voordeel op het taakveld milieubeheer) wordt er ook minder aan de BROA reserve onttrokken (een nadeel op het taakveld mutatie reserves). Nadeel 290 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 491 I Totaal baten Nadeel 927 | |
00990055 Rop p4 | 636 | 636 | 829 | 636 | 193 | 829 | -829 | ||||
00990064 Resvgebiedsgericht grondwaterbeheer | 200 | 200 | 54 | -54 | -200 | -146 | 54 | ||||
00990066 Reserve BROA prg4 | 1.682 | 981 | -701 | 1.656 | 200 | 1.456 | -26 | -781 | -755 | ||
00990072 Algemene reserve programma 4 | 150 | 150 | 150 | -150 | |||||||
Mutaties reserves | 636 | 636 | 829 | 636 | 193 | 829 | -829 | ||||
Mutaties reserves | 200 | 200 | 54 | -54 | -200 | -146 | 54 | ||||
Mutaties reserves | 1.682 | 981 | -701 | 1.656 | 200 | 1.456 | -26 | -781 | -755 | ||
Mutaties reserves | 150 | 150 | 150 | -150 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 636 | 636 | 636 | -636 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 829 | 829 | 829 | -829 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 200 | 200 | 54 | -54 | -146 | -146 | |||||
4800 Mutaties reserves | 200 | -200 | -200 | 200 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 1.682 | -1.682 | 1.656 | 1.656 | -26 | 26 | |||||
8800 Mutaties reserves | 981 | 981 | 200 | -200 | -781 | -781 | |||||
8800 Mutaties reserves | 150 | 150 | 150 | -150 | |||||||
Totaal | 29.257 | 27.581 | -1.676 | 30.940 | 28.710 | 2.230 | 1.683 | 1.129 | -554 | ||
Totaal | 1.882 | 1.967 | 85 | 2.485 | 1.040 | 1.445 | 603 | -927 | -1.530 | ||
Totaal | 19.362 | 23.962 | 4.600 | 20.337 | 24.690 | -4.353 | 975 | 728 | -247 | ||
Totaal | 8.013 | 1.652 | -6.361 | 8.118 | 2.980 | 5.138 | 105 | 1.328 | 1.223 | ||
Totaal | 636 | 636 | 829 | 636 | 193 | 829 | -829 | ||||
Totaal | 200 | 200 | 54 | -54 | -200 | -146 | 54 | ||||
Totaal | 1.682 | 981 | -701 | 1.656 | 200 | 1.456 | -26 | -781 | -755 | ||
Totaal | 150 | 150 | 150 | -150 | |||||||
Totaal | 538 | -538 | 538 | 538 | |||||||
Totaal | 378 | 714 | 336 | 367 | 719 | -352 | -11 | 5 | 16 | ||
Totaal | 12.205 | -12.205 | 12.170 | 12.170 | -35 | 35 | |||||
Totaal | 4.058 | -4.058 | 3.024 | 3.024 | -1.034 | 1.034 | |||||
Totaal | 107 | -107 | 107 | 107 | |||||||
Totaal | 625 | 206 | -419 | 519 | 166 | 353 | -106 | -40 | 66 | ||
Totaal | 195 | -195 | 74 | 74 | -121 | 121 | |||||
Totaal | 1.506 | 1.506 | -1.506 | -1.506 | |||||||
Totaal | 21.260 | 21.260 | 22 | 21.191 | -21.169 | 22 | -69 | -91 | |||
Totaal | 188 | -188 | 188 | 188 | |||||||
Totaal | 578 | 276 | -302 | 300 | 341 | -41 | -278 | 65 | 343 | ||
Totaal | 265 | -265 | 2.948 | 2.948 | 2.683 | -2.683 | |||||
Totaal | 225 | -225 | 80 | 80 | -145 | 145 | |||||
Totaal | 2.273 | -2.273 | 2.273 | 2.273 | |||||||
Totaal | 729 | -729 | 729 | 729 | |||||||
Totaal | 4.120 | 46 | -4.074 | 3.924 | 50 | 3.874 | -196 | 4 | 200 | ||
Totaal | 76 | -76 | 8 | 3 | 5 | -68 | 3 | 71 | |||
Totaal | 1.732 | -1.732 | 1.618 | 247 | 1.371 | -114 | 247 | 361 | |||
Totaal | 104 | 104 | 104 | 104 | |||||||
Totaal | 225 | 200 | -25 | 56 | 56 | -169 | -200 | -31 | |||
Totaal | 55 | -55 | 42 | 42 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
Totaal | 51 | 36 | -15 | 23 | 36 | -13 | -28 | 28 | |||
Totaal | 314 | -314 | 180 | 82 | 98 | -134 | 82 | 216 | |||
Totaal | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
Totaal | 92 | -92 | 92 | 92 | |||||||
Totaal | 38 | -38 | 151 | 82 | 69 | 113 | 82 | -31 | |||
Totaal | 101 | 1.370 | 1.269 | 1.370 | -1.370 | -101 | 101 | ||||
Totaal | 455 | -455 | 90 | 90 | -365 | 365 | |||||
Totaal | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
Totaal | 1.005 | 1.006 | -1 | 1.005 | 1.006 | 1 | |||||
Totaal | 636 | 636 | 636 | -636 | |||||||
Totaal | 829 | 829 | 829 | -829 | |||||||
Totaal | 200 | 200 | 54 | -54 | -146 | -146 | |||||
Totaal | 200 | -200 | -200 | 200 | |||||||
Totaal | 1.682 | -1.682 | 1.656 | 1.656 | -26 | 26 | |||||
Totaal | 981 | 981 | 200 | -200 | -781 | -781 | |||||
Totaal | 150 | 150 | 150 | -150 | |||||||
Totaal | 538 | -538 | 538 | 538 | |||||||
Totaal | 26 | -26 | 21 | 21 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 36 | -36 | 36 | 36 | |||||||
Totaal | 714 | 714 | 719 | -719 | 5 | 5 | |||||
Totaal | 27 | -27 | 21 | 21 | -6 | 6 | |||||
Totaal | 184 | -184 | 184 | 184 | |||||||
Totaal | 95 | -95 | 95 | 95 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 12.205 | -12.205 | 12.170 | 12.170 | -35 | 35 | |||||
Totaal | 4.058 | -4.058 | 3.024 | 3.024 | -1.034 | 1.034 | |||||
Totaal | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
Totaal | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
Totaal | 355 | -355 | 271 | 271 | -84 | 84 | |||||
Totaal | 190 | 190 | 99 | -99 | -91 | -91 | |||||
Totaal | 270 | -270 | 248 | 248 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 16 | 16 | -16 | -16 | |||||||
Totaal | 67 | -67 | 67 | 67 | |||||||
Totaal | 208 | -208 | 34 | 34 | -174 | 174 | |||||
Totaal | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 1.506 | 1.506 | -1.506 | -1.506 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
Totaal | 21.260 | 21.260 | 21.171 | -21.171 | -89 | -89 | |||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | 188 | -188 | 188 | 188 | |||||||
Totaal | 314 | -314 | 117 | 117 | -197 | 197 | |||||
Totaal | 276 | 276 | 250 | -250 | -26 | -26 | |||||
Totaal | 99 | 99 | 99 | -99 | |||||||
Totaal | 264 | -264 | -264 | 264 | |||||||
Totaal | 83 | 83 | 83 | -83 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
Totaal | 265 | -265 | 2.948 | 2.948 | 2.683 | -2.683 | |||||
Totaal | 225 | -225 | -225 | 225 | |||||||
Totaal | 80 | 80 | 80 | -80 | |||||||
Totaal | 524 | -524 | 524 | 524 | |||||||
Totaal | 1.749 | -1.749 | 1.749 | 1.749 | |||||||
Totaal | 729 | -729 | 729 | 729 | |||||||
Totaal | 146 | 146 | 146 | -146 | |||||||
Totaal | 46 | 46 | 50 | -50 | 4 | 4 | |||||
Totaal | 4.120 | -4.120 | 3.778 | 3.778 | -342 | 342 | |||||
Totaal | 76 | -76 | 8 | 8 | -68 | 68 | |||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
Totaal | 1.676 | -1.676 | 333 | 333 | -1.343 | 1.343 | |||||
Totaal | 113 | 113 | 113 | -113 | |||||||
Totaal | 95 | -95 | 160 | 160 | 65 | -65 | |||||
Totaal | 159 | 159 | 159 | -159 | |||||||
Totaal | -39 | 39 | 39 | -39 | |||||||
Totaal | 807 | 807 | 807 | -807 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 226 | -226 | 226 | 226 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
Totaal | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
Totaal | 104 | -104 | 104 | 104 | |||||||
Totaal | 200 | -200 | -200 | 200 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | 4 | 4 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 20 | -20 | 24 | 24 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 200 | 200 | -200 | -200 | |||||||
Totaal | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
Totaal | 34 | 34 | 34 | -34 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | 8 | 8 | -47 | 47 | |||||
Totaal | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
Totaal | 51 | -51 | 1 | 1 | -50 | 50 | |||||
Totaal | 36 | 36 | -36 | -36 | |||||||
Totaal | 36 | -36 | 36 | 36 | |||||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 314 | -314 | 180 | 180 | -134 | 134 | |||||
Totaal | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 92 | 92 | 42 | -42 | |||||
Totaal | 42 | -42 | -42 | 42 | |||||||
Totaal | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 38 | -38 | 35 | 35 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 101 | -101 | -101 | 101 | |||||||
Totaal | 1.370 | -1.370 | 1.370 | 1.370 | |||||||
Totaal | 1.370 | 1.370 | -1.370 | -1.370 | |||||||
Totaal | 455 | -455 | 90 | 90 | -365 | 365 | |||||
Totaal | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
Totaal | 136 | 136 | 136 | -136 | |||||||
Totaal | 724 | 724 | 724 | -724 | |||||||
Totaal | 145 | 145 | 145 | -145 | |||||||
Totaal | 1.006 | -1.006 | 1.006 | 1.006 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 19.362 | 23.962 | 4.600 | 20.337 | 24.690 | -4.353 | 975 | 728 | -247 | ||
7.4 Milieubeheer | 8.013 | 1.652 | -6.361 | 8.118 | 2.980 | 5.138 | 105 | 1.328 | 1.223 | ||
Saldo | 27.375 | 25.614 | -1.761 | 28.455 | 27.670 | 785 | 1.080 | 2.056 | 976 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 1.882 | 1.967 | 85 | 2.485 | 1.040 | 1.445 | 603 | -927 | -1.530 | ||
Totaal | 29.257 | 27.581 | -1.676 | 30.940 | 28.710 | 2.230 | 1.683 | 1.129 | -554 |