Programmaverantwoording

Milieu

  • Besparen:
    • Het Energiepunt moest door COVID de deuren meerdere keren gesloten houden, waardoor een toename van het aantal bezoekers aan het Energiepunt niet is gehaald. Gekeken is naar andere methodes om inwoners te enthousiasmeren en te activeren, waaronder webinars, LEEN)
    • Het coachen van bewoners bij bewoners thuis is door Covid bijna gestopt. We hebben de werkwijze van coaching aangepast door de coaching niet meer thuis, maar vanaf het Energiepunt te laten plaatsvinden of telefonisch te laten uitvoeren.
    • In het kader van de RREW hebben alle informatieavonden digitaal plaatsgevonden i.p.v. fysiek; hetgeen goed wordt ontvangen door de inwoners. Daarnaast is de optie gecreëerd om het gesprek met de energieconciërge en energiecoach digitaal te laten plaatsvinden. De planning van de energieconciërge en energiecoach heeft wel vertraging opgelopen door COVID.
  • Grootschalige opwek:
    • Bij het proces om te komen tot de RES 1.0 moesten we helaas overgaan tot digitale informatiebijeenkomsten. Hierdoor konden we veel minder het gesprek voeren met bewoners, instellingen en bedrijven dan we wilden. Dit kwam de participatie en daarmee het draagvlak niet ten goede.
  • De overstap naar duurzame warmte (aardgasvrij)
    • Bijeenkomsten hebben digitaal plaatsgevonden i.p.v. fysiek, waardoor uitwisseling/ gesprekken voeren lastiger is.
    • Acties zijn uitgesteld, zoals bv. de actie Zet hem op 70 in Kerschoten
Deze pagina is gebouwd op 05/24/2022 18:07:57 met de export van 05/24/2022 15:56:14