Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 13.700 | 1.721 | -11.979 | 12.469 | 1.919 | 10.550 | -1.231 | 198 | 1.429 | 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie Toelichting 6.1 Samenkracht en burgerparticipatieLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Basisontmoetingsplekken Voordeel 503 I Flexibele aanvulling Algemene Voorzieningen Voordeel 145 I Mantelzorgwaardering als Stadspas Voordeel 332 I Overige voordelen Voordeel 313 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 59 I Totaal lasten Voordeel 1.234 | |
6.2 Wijkteams | 12.021 | 140 | -11.881 | 10.989 | 214 | 10.775 | -1.032 | 74 | 1.106 | 6.2 Wijkteams Toelichting 6.2 WijkteamsLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Sociale Wijkteams Voordeel 670 I Inhuur extra personeel Voordeel 220 I Overige Voordeel 219 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 75 I Totaal lasten Voordeel 1.034 | |
6.5 Arbeidsparticipatie | 202 | -202 | 241 | 241 | 39 | -39 | 6.5 Arbeidsparticipatie Toelichting 6.5 Arbeidsparticipatie | ||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 6.014 | 295 | -5.719 | 4.673 | 63 | 4.610 | -1.341 | -232 | 1.109 | 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Toelichting 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO)Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Woonvoorzieningen / Woningaanpassingen: Voordeel 830 I Op onderdeel rolstoelen/scootmobielen realiseren we we in 2021 een voordeel ten opzichte van het budget van € 478.000. Dit voordeel in 2021 is gevolg van: Op onderdeel effectindicatoren en trendanalyse in deze jaarrekening wordt verder ingegaan op de ontwikkeling van budget 2015-2025 en kosten 2015-2021. Voordeel 478 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 33 I Totaal lasten Voordeel 1.341 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S We hebben in 2021 een nadeel van € 233.000 op de CAK bijdrage (eigen bijdrage van inwoners). Nadeel in 2021 is grotendeels gevolg van correctie CAK bijdrage over 2020. Nadeel 233 I Totaal baten Nadeel 233 | |
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 40.843 | 1.011 | -39.832 | 32.573 | 793 | 31.780 | -8.270 | -218 | 8.052 | 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ Toelichting 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Huishoudelijke hulp: Per 1 januari 2019 is het abonnementstarief ingevoerd. De producten die vallen onder het abonnementstarief lieten vervolgens een forse kostenstijging zien. In 2020 /2021 is de kostenontwikkeling redelijk stabiel ten opzichte van de periode voor Corona. Het jaar 2021 gaf een diffuus beeld. Op basis van het aantal gefactureerde cliënten is de kostenontwikkeling beperkt en blijft stevig achter bij de raming. Hierdoor ontstaat een voordeel van - Aantal cliënten stijgt maar pas later in het jaar. We zien in 2021 het aantal inwoners met HH stevig toenemen. In totaal is de stijging bijna 20%. Echter was er in het begin van 2021 sprake van een achterstand in het afwikkelen van nieuwe aanvragen. Daardoor is de stijging, anders dan geraamd, vooral pas in de 2e helft van 2021 zichtbaar. Eind 2021 is de achterstand ingelopen door inzet van extra capaciteit. Hierdoor zal het cliëntenbestand vanaf 2022 toenemen maar is er in 2021 nog beperkt sprake van extra kosten. Op onderdeel effectindicatoren en trendanalyse in deze jaarrekening wordt verder ingegaan op de ontwikkeling van budget 2015-2025 en kosten 2015-2021. In een PMA van voor het zomerreces 2021 is een aantal richtingen besproken om de aanzuigende werking van het abonnementstarief te beperken. Er is onderzocht wat de mogelijkheden zijn om te gaan werken met budgetplafonds en/of het invoeren van maatregelen waarbij rekening wordt gehouden met financiële draagkracht van onze inwoners. Besluit van het college van 15 juni 2021 is: Voordeel 3.158 I WMO vervoer: OP onderdeel WMO vervoer realiseren en in 2021 een budgettair voordeel van € 1.112.000. WMO vervoer bestaat uit Individueel vervoer, collectief vervoer en dagbestedingsvervoer. Op alle onderdelen zien we in 2021 een voordeel. Deze voordelen zijn met name gevolg van minder vervoersbewegingen als gevolg van corona maatregelen. Voordeel 1.112 I PGB: We zien dat het aandeel PGB de afgelopen jaren blijft dalen (inwoners kiezen voor gemeentelijke zorg in natura). Hierdoor verantwoorden we in 2021 een voordeel van € 637.000 op het PGB budget 2021. Voordeel 637 I WMO Begeleiding: In 2020 /2021 zien we dat sprake is van een daling van de kosten. Dit voordeel ontstaat in hoofdlijn op de volgende onderdelen: Begeleiding individueel • In maart 2020 is de maatregel “het Andere Gesprek” geëvalueerd. Uit deze evaluatie bleek dat de verzilverde indicatie per cliënt door dit gesprek daalde met gemiddeld zo’n 20%. Dit percentage bleek hoger dan waarmee in de taakstelling rekening was gehouden. Met het huidige cliënten bestand is dat een bedrag van € 0,4 miljoen. Ook hier leidt Corona echter tot enige nuance: ook terughoudendheid in de afname van zorg c.q. het niet beschikbaar zijn van personeel kunnen redenen zijn van de gemiddeld lagere kosten. Begeleiding groep • Door Corona is er uitval van zorg. Aanbieders mochten in bepaalde perioden van 2020 en 2021 (coronagolven) als regulier declareren maar dat heeft niet iedere aanbieder gedaan. Daarnaast is er verminderde nieuwe instroom; Apeldoorn Werkt Mee Voordeel 3.354 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 8 I Totaal lasten Voordeel 8.269 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S CAK: In 2021 verantwoorden we een tekort van € 115.000 op de eigenbijdrage (via CAK). Het nadeel op CAK bijdrage WMO is met name gevolg van invoering van Minimabeleid per 2020 waarbij inwoners automatisch via het CAK in aanmerking komen voor kwijtschelding. We verantwoorden de CAK bijdrage in de gemeentelijke jaarrekening op basis van feitelijk ontvangen bedragen van het CAK (deze werkwijze is wettelijk (BBV) verplicht gesteld). Nadeel 115 I Eigen bijdrage vervoer: In 2021 verantwoorden we een nadeel van € 116.000 op de eigen bijdrage van inwoners. Deze lagere bijdrage is gevolg van minder vervoersbewegingen in 2021 als gevolg van Corona maatregelen. Nadeel 116 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 14 I Totaal baten Nadeel 217 | |
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 50.609 | 3.576 | -47.033 | 44.306 | 3.626 | 40.680 | -6.303 | 50 | 6.353 | 6.81 Geëscaleerde zorg 18+ Toelichting 6.81 Geëscaleerde zorg 18+Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Plan van aanpak dak- en thuislozen Voordeel 2.499 I Beschermd Wonen: Voordeel 6.165 I We hebben met onze regiogemeenten (Oost Veluwe) afspraken gemaakt dat we de financiele voor- en nadelen ten opzichte van de rijksbijdrage met elkaar verrekenen. Over 2021 was de rijksbijdrage hoger dan de verantwoorde kosten zodat we dit voordeel voor het deel van de regiogemeenten (per saldo € 2.688.000) met onze regiogemeenten afrekenen. Er zijn afspraken gemaakt met de regiogemeenten om het voordeel in te zetten om tekorten in de toekomst te voorkomen. Nadeel 2.688 I PGB: We zien dat het aandeel PGB de afgelopen jaren blijft dalen (inwoners kiezen voor gemeentelijke zorg in natura). Hierdoor verantwoorden we in 2021 een voordeel van € 341.000 op het PGB budget 2021. Voordeel 341 I In 2021 verantwoorden we een voordeel van € 600.000 als gevolg van afwikkeling geschil met een grote zorgaanbieder (betreft een geschil over voorgaande jaren). Voordeel 600 I Een nadeel van € 553.000 op CAK bijdrage, is gevolg van dat de cliënten die in 2021 zijn overgegaan naar de WLZ tot in 2020 een fors hogere eigen bijdrage betaalden dan gemiddeld. De huidige (in 2021) gemeentelijke cliënten betalen een relatief lagere eigenbijdrage als gevolg van beperkte inkomen (in veel gevallen is inkomen zak en kleedgeld). Voor 2022 houden we rekening met structurele lagere CAK bijdrage. Nadeel 553 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 58 I Totaal lasten Voordeel 6.306 | |
7.1 Volksgezondheid | 1.916 | -1.916 | 1.822 | 212 | 1.610 | -94 | 212 | 306 | 7.1 Volksgezondheid Toelichting 7.1 VolksgezondheidBaten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Er is een voordeel van € 174.000. We hebben in 2021 van het rijk een vergoeding ontvangen (SPUK) voor kosten van uitvoering van het lokaal preventieakkoord en een bijdrage om een gezonde leefstijl en bewegen te bevorderen. Tegenover die vergoeding staan uitgaven voor hetzelfde bedrag. Voordeel 174 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 37 I Totaal baten Voordeel 211 | ||
06100011 Ontmoeten | 4.409 | -4.409 | 3.922 | 82 | 3.840 | -487 | 82 | 569 | |||
06100012 Centrum Apeldoorn Werkt Mee | 274 | -274 | 248 | 248 | -26 | 26 | |||||
06100013 Dagbesteding | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
06100014 Mantelzorgondersteuning | 280 | -280 | 267 | 88 | 179 | -13 | 88 | 101 | |||
06100015 Vrijwilligersondersteuning | 1.388 | -1.388 | 1.481 | 24 | 1.457 | 93 | 24 | -69 | |||
06100016 Stelpost reservering | 614 | -614 | 280 | 280 | -334 | 334 | |||||
06100017 Mantelzorgwaardering | 407 | -407 | 75 | 75 | -332 | 332 | |||||
06100018 Uitvoering subsidieregeling | 68 | -68 | 26 | 26 | -42 | 42 | |||||
06100019 Slachtofferhulp | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
06100020 Accres Soc-culturele accommodaties | 1.810 | -1.810 | 2.043 | 142 | 1.901 | 233 | 142 | -91 | |||
06100024 Rentesubsidies sociaal culturele acc | 24 | -24 | 1 | 1 | -23 | 23 | |||||
06100025 Keerkring 72 | 50 | -50 | 43 | 43 | -7 | 7 | |||||
06100029 Loonkosten taakveld 6.1-7 JZW | 1.427 | -1.427 | 1.427 | 1.427 | |||||||
06100035 Sociale Culturele Acco's | 412 | 749 | 337 | 400 | 748 | -348 | -12 | -1 | 11 | ||
06100036 MFA Het Kristal | 300 | 405 | 105 | 258 | 325 | -67 | -42 | -80 | -38 | ||
06100037 MFC dok Zuid | 466 | 380 | -86 | 464 | 300 | 164 | -2 | -80 | -78 | ||
06100038 MFC's en MFA's overig | 194 | 187 | -7 | 238 | 187 | 51 | 44 | -44 | |||
06100040 Vluchtelingenproject | 106 | -106 | 13 | 13 | -93 | 93 | |||||
06100041 Vrijwilligersverzekering | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
06100046 Stimenz verenigingsburo | 489 | -489 | 489 | 13 | 476 | 13 | 13 | ||||
06100047 Stimenz anti-discriminatie | 106 | -106 | 39 | 39 | -67 | 67 | |||||
06100048 Buurthuis maasstraat | 52 | -52 | 60 | 60 | 8 | -8 | |||||
06100049 De kap, knooppunt mantelzorg | 463 | -463 | 463 | 463 | |||||||
06100050 De kap/present vrijwilligersonderst | 170 | -170 | 170 | 170 | |||||||
06100051 Uitstapprogramma prostituees | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
06100058 Inwonersinitiatieven alg voorz WMO | 100 | -100 | 30 | 30 | -70 | 70 | |||||
06200001 Onderhoud Topicus | 179 | -179 | 171 | 171 | -8 | 8 | |||||
06200003 Advies en voorlichting WMO | 103 | -103 | 34 | 34 | -69 | 69 | |||||
06200006 Inhuur personeel derden | 370 | -370 | 149 | 149 | -221 | 221 | |||||
06200007 Inwonerondersteuning | 3.432 | -3.432 | 3.432 | 44 | 3.388 | 44 | 44 | ||||
06200008 Crisisopvang sociale wijkteams | 106 | -106 | 31 | 2 | 29 | -75 | 2 | 77 | |||
06200009 Organisatiekosten sociale wijkteams | 2.199 | -2.199 | 1.550 | 21 | 1.529 | -649 | 21 | 670 | |||
06200010 Adviesraad sociaal domein | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
06200011 Innovatie | 101 | -101 | 125 | 10 | 115 | 24 | 10 | -14 | |||
06200013 Loonkosten taakveld 6.2-7 JZW | 4.825 | 140 | -4.685 | 4.825 | 137 | 4.688 | -3 | -3 | |||
06200015 Loonkosten taakveld 6.2-7 A&I | 102 | -102 | 102 | 102 | |||||||
06200030 Begrotingssubsidies | 463 | -463 | 461 | 461 | -2 | 2 | |||||
06200031 Monitoring en benchmarks | 67 | -67 | 22 | 22 | -45 | 45 | |||||
06200032 Ozo verbindzorg | 59 | 59 | 59 | -59 | |||||||
06500001 St. Samenspraak | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
06500002 St. Vluchtelingenwerk | 111 | -111 | 111 | 111 | |||||||
06500003 Integratie met Nederlanders | 71 | -71 | 81 | 81 | 10 | -10 | |||||
06500042 Bed bad en brood | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
06600001 Woonvoorzieningen | 2.556 | -2.556 | 1.726 | 1.726 | -830 | 830 | |||||
06600002 Scootmobielen, fietsen en rolstoelen | 3.384 | 6 | -3.378 | 2.906 | 9 | 2.897 | -478 | 3 | 481 | ||
06600005 Gehandicaptenparkeerkaart | 53 | 91 | 38 | 20 | 93 | -73 | -33 | 2 | 35 | ||
06600006 Eigen bijdrage materiële voorz CAK | 198 | 198 | -39 | 39 | -237 | -237 | |||||
06600007 Loonkosten taakveld 6.6 A&I | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
06710002 Hulp bij het huishouden | 14.650 | -14.650 | 11.492 | 11.492 | -3.158 | 3.158 | |||||
06710004 Individuele vervoerskosten | 486 | 3 | -483 | 254 | 254 | -232 | -3 | 229 | |||
06710009 Maatwerkvoorz. natura immat WMO PGB | 1.297 | -1.297 | 660 | 660 | -637 | 637 | |||||
06710012 Maatwerkvoorz natura immaterieel wmo | 20.695 | -20.695 | 17.340 | 14 | 17.326 | -3.355 | 14 | 3.369 | |||
06710019 Collectief vervoer WMO | 2.731 | 287 | -2.444 | 1.939 | 171 | 1.768 | -792 | -116 | 676 | ||
06710020 Overige kosten Collectief vervoer WM | 31 | -31 | 15 | 15 | -16 | 16 | |||||
06710024 Ten onrechte uitgekeerde PGB | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
06710026 Eigen bijdrage lokale WMO via CAK | 721 | 721 | 606 | -606 | -115 | -115 | |||||
06710027 Bijdrage zorgregio lokale WMO | 55 | -55 | 63 | 63 | 8 | -8 | |||||
06710028 WMO dagbestedingsvervoer | 898 | -898 | 810 | 810 | -88 | 88 | |||||
06810001 Algemene voorziening MO/BW | 1.247 | -1.247 | 1.313 | 1.313 | 66 | -66 | |||||
06810002 Heroine-verstrekking | 654 | 656 | 2 | 589 | 589 | -65 | -67 | -2 | |||
06810004 Subsidie Moviera (begroot) | 1.762 | -1.762 | 1.762 | 1.762 | |||||||
06810005 Centr Sexueel Geweld Zwolle-Enschede | 114 | -114 | 114 | 114 | |||||||
06810006 Subsidie st. Veilig Thuis NOG (berg. | 1.816 | -1.816 | 1.816 | 1.816 | |||||||
06810007 Lokaal huis geweld incl jeugdprostit | 224 | -224 | 228 | 2 | 226 | 4 | 2 | -2 | |||
06810008 DUVO middelen tbv activiteiten | 1.401 | -1.401 | 1.302 | 1.302 | -99 | 99 | |||||
06810009 Subs Iriszorg.Plegeraanpak, daderopv | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
06810010 Projecten, oa. MDA++ en innovaties | 119 | -119 | 142 | 24 | 118 | 23 | 24 | 1 | |||
06810012 Maatwerkvoorz. ZIN MO/BW | 34.731 | -34.731 | 28.567 | 609 | 27.958 | -6.164 | 609 | 6.773 | |||
06810015 Overschot MO/BW | 367 | -367 | 3.055 | 3.055 | 2.688 | -2.688 | |||||
06810017 Loonkosten taakveld 6.81 JZW | 772 | -772 | 772 | 772 | |||||||
06810018 Omnizorg | 639 | 897 | 258 | 796 | 900 | -104 | 157 | 3 | -154 | ||
06810020 Regio project transformatie BW/MO | 429 | -429 | 355 | 24 | 331 | -74 | 24 | 98 | |||
06810022 Herstelacademie | 347 | -347 | 340 | 340 | -7 | 7 | |||||
06810024 Omnizorg | 2.047 | -2.047 | 2.047 | 2.047 | |||||||
06810026 Maatwerkvoorz. PGB MO/BW | 699 | -699 | 358 | 358 | -341 | 341 | |||||
06810028 Eigen bijdrage MOBW via CAK | 1.776 | 1.776 | 1.224 | -1.224 | -552 | -552 | |||||
06810029 Bijdrage zorgregio MO/BW | 55 | -55 | 63 | 63 | 8 | -8 | |||||
06810031 Uitvoering Wvggz | 161 | 114 | -47 | 161 | 121 | 40 | 7 | 7 | |||
06810032 Geweld hoort nergens thuis | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
06810033 SPUK GHNT versterken lokale teams | 57 | 57 | 57 | 57 | |||||||
06810034 SPUK GHNT van wachten naar actie | 76 | 76 | 76 | 76 | |||||||
06810035 Uitvoering pva dak- en thuislozen | 2.799 | -2.799 | 300 | 300 | -2.499 | 2.499 | |||||
07100001 Loonkosten taakveld 7.1-7 JZW | 119 | -119 | 119 | 119 | |||||||
07100002 GGD algemeen aandeel | 1.343 | -1.343 | 1.331 | 37 | 1.294 | -12 | 37 | 49 | |||
07100003 Kosten lijkschouw | 122 | -122 | 112 | 112 | -10 | 10 | |||||
07100004 Gezond en fit | 332 | -332 | 260 | 175 | 85 | -72 | 175 | 247 | |||
4360 Subsidies | 4.409 | -4.409 | 3.922 | 3.922 | -487 | 487 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
4360 Subsidies | 274 | -274 | -10 | -10 | -284 | 284 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 33 | 33 | 33 | -33 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 220 | 220 | 220 | -220 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4360 Subsidies | 280 | -280 | 267 | 267 | -13 | 13 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 88 | -88 | 88 | 88 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
4360 Subsidies | 1.388 | -1.388 | 1.481 | 1.481 | 93 | -93 | |||||
4360 Subsidies | 614 | -614 | 275 | 275 | -339 | 339 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4360 Subsidies | 407 | -407 | -407 | 407 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 81 | -81 | 26 | 26 | -55 | 55 | |||||
4360 Subsidies | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 14 | 14 | 4 | -4 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.776 | -1.776 | 1.776 | 1.776 | |||||||
4402 Stelposten | -86 | 86 | 86 | -86 | |||||||
4360 Subsidies | 110 | -110 | 253 | 253 | 143 | -143 | |||||
8504 Inkomensoverdrachten provicies | 142 | -142 | 142 | 142 | |||||||
4360 Subsidies | 24 | -24 | 1 | 1 | -23 | 23 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 31 | -31 | 31 | 31 | |||||||
4420 Belastingen | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.427 | -1.427 | 1.427 | 1.427 | |||||||
4420 Belastingen | 30 | -30 | 27 | 27 | -3 | 3 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
4490 Verzekeringen | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
8450 Huren | 638 | 638 | 637 | -637 | -1 | -1 | |||||
4820 Afschrijvingen | 166 | -166 | 166 | 166 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 15 | -15 | 7 | 7 | -8 | 8 | |||||
8518 Kapitaaloverdrachten overige onverdeeld | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
8470 Erfpacht | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 163 | -163 | 163 | 163 | |||||||
4410 Nuts | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
4420 Belastingen | 45 | -45 | 39 | 39 | -6 | 6 | |||||
8450 Huren | 405 | 405 | 325 | -325 | -80 | -80 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 93 | -93 | 53 | 53 | -40 | 40 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 53 | -53 | 53 | 53 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 109 | -109 | 109 | 109 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
8450 Huren | 380 | 380 | 300 | -300 | -80 | -80 | |||||
4490 Verzekeringen | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
4420 Belastingen | 22 | -22 | 20 | 20 | -2 | 2 | |||||
4820 Afschrijvingen | 212 | -212 | 212 | 212 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 140 | -140 | 140 | 140 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 79 | -79 | 79 | 79 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
8450 Huren | 187 | 187 | 187 | -187 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 95 | -95 | 141 | 141 | 46 | -46 | |||||
4420 Belastingen | 11 | -11 | 9 | 9 | -2 | 2 | |||||
4820 Afschrijvingen | 64 | -64 | 64 | 64 | |||||||
4180 Salarissen en sociale lasten | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
4480 Adviezen | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4360 Subsidies | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 106 | -106 | -106 | 106 | |||||||
4490 Verzekeringen | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
4360 Subsidies | 489 | -489 | 489 | 489 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
4360 Subsidies | 106 | -106 | 39 | 39 | -67 | 67 | |||||
4360 Subsidies | 52 | -52 | 60 | 60 | 8 | -8 | |||||
4360 Subsidies | 463 | -463 | 463 | 463 | |||||||
4360 Subsidies | 170 | -170 | 170 | 170 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
4360 Subsidies | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 100 | -100 | -100 | 100 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 174 | -174 | 171 | 171 | -3 | 3 | |||||
4402 Stelposten | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
4480 Adviezen | 103 | -103 | 28 | 28 | -75 | 75 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 370 | -370 | 149 | 149 | -221 | 221 | |||||
4360 Subsidies | 3.432 | -3.432 | 3.432 | 3.432 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 44 | -44 | 44 | 44 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 106 | -106 | 30 | 30 | -76 | 76 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
4320 Sociale uitkeringen in geld | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.692 | -2.692 | 887 | 887 | -1.805 | 1.805 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 662 | 662 | 662 | -662 | |||||||
4402 Stelposten | -493 | 493 | 493 | -493 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 127 | -127 | 49 | 49 | -78 | 78 | |||||
4402 Stelposten | -26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
4480 Adviezen | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 4.825 | -4.825 | 4.825 | 4.825 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 140 | 140 | 137 | -137 | -3 | -3 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 102 | -102 | 102 | 102 | |||||||
4360 Subsidies | 463 | -463 | 461 | 461 | -2 | 2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 67 | -67 | 22 | 22 | -45 | 45 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
4360 Subsidies | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
4360 Subsidies | 111 | -111 | 111 | 111 | |||||||
4360 Subsidies | 71 | -71 | 4 | 4 | -67 | 67 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 77 | 77 | 77 | -77 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.568 | -2.568 | 1.687 | 1.687 | -881 | 881 | |||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
4471 Onderhoudskosten | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 3.384 | -3.384 | 2.833 | 2.833 | -551 | 551 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4360 Subsidies | 67 | 67 | 67 | -67 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 91 | 91 | 93 | -93 | 2 | 2 | |||||
4480 Adviezen | 24 | -24 | 14 | 14 | -10 | 10 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | -29 | 6 | 6 | -23 | 23 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 198 | 198 | -198 | -198 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | -39 | 39 | -39 | -39 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
4402 Stelposten | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 15.190 | -15.190 | 11.492 | 11.492 | -3.698 | 3.698 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 486 | -486 | 214 | 214 | -272 | 272 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1.297 | -1.297 | 660 | 660 | -637 | 637 | |||||
4402 Stelposten | -2.560 | 2.560 | 2.560 | -2.560 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 23.255 | -23.255 | 17.293 | 17.293 | -5.962 | 5.962 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
4480 Adviezen | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4360 Subsidies | 39 | 39 | 39 | -39 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.731 | -2.731 | 1.936 | 1.936 | -795 | 795 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 33 | 33 | -33 | -33 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 254 | 254 | 152 | -152 | -102 | -102 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | 15 | 15 | -16 | 16 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 721 | 721 | -4 | 4 | -725 | -725 | |||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 610 | -610 | 610 | 610 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 898 | -898 | 747 | 747 | -151 | 151 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
4402 Stelposten | -60 | 60 | 60 | -60 | |||||||
4360 Subsidies | 785 | -785 | 883 | 883 | 98 | -98 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 94 | 94 | 94 | -94 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 46 | 46 | 46 | -46 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 522 | -522 | 259 | 259 | -263 | 263 | |||||
4455 Betaalde huren | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
4360 Subsidies | 654 | -654 | 589 | 589 | -65 | 65 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 656 | 656 | 589 | -589 | -67 | -67 | |||||
4360 Subsidies | 1.762 | -1.762 | 1.762 | 1.762 | |||||||
4360 Subsidies | 114 | -114 | 114 | 114 | |||||||
4360 Subsidies | 1.816 | -1.816 | 1.816 | 1.816 | |||||||
4360 Subsidies | 224 | -224 | 228 | 228 | 4 | -4 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
4360 Subsidies | 1.302 | -1.302 | 1.301 | 1.301 | -1 | 1 | |||||
4402 Stelposten | 99 | -99 | -99 | 99 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4360 Subsidies | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
4360 Subsidies | 119 | -119 | 82 | 82 | -37 | 37 | |||||
4480 Adviezen | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | -25 | 25 | -25 | -25 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 25 | -25 | 25 | 25 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 45.481 | -45.481 | 28.543 | 28.543 | -16.938 | 16.938 | |||||
4402 Stelposten | -10.750 | 10.750 | 10.750 | -10.750 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 600 | -600 | 600 | 600 | |||||||
4455 Betaalde huren | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 273 | -273 | 203 | 203 | -70 | 70 | |||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 94 | -94 | 2.852 | 2.852 | 2.758 | -2.758 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 772 | -772 | 772 | 772 | |||||||
8450 Huren | 887 | 887 | 889 | -889 | 2 | 2 | |||||
4420 Belastingen | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | 10 | 11 | -11 | 1 | 1 | |||||
4490 Verzekeringen | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 8 | -8 | 36 | 36 | 28 | -28 | |||||
4820 Afschrijvingen | 381 | -381 | 381 | 381 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 66 | -66 | 66 | 66 | |||||||
4470 Onderhoud vastgoed | 40 | -40 | 169 | 169 | 129 | -129 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 95 | 95 | 95 | -95 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 429 | -429 | 244 | 244 | -185 | 185 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
4480 Adviezen | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4360 Subsidies | 347 | -347 | 340 | 340 | -7 | 7 | |||||
4360 Subsidies | 2.047 | -2.047 | 2.047 | 2.047 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 699 | -699 | 358 | 358 | -341 | 341 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.776 | 1.776 | -1.776 | -1.776 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 1.224 | -1.224 | 1.224 | 1.224 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 161 | -161 | 161 | 161 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 114 | 114 | 121 | -121 | 7 | 7 | |||||
4360 Subsidies | 75 | -75 | 44 | 44 | -31 | 31 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 57 | 57 | 57 | -57 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 76 | -76 | 76 | 76 | |||||||
4360 Subsidies | 148 | 148 | 148 | -148 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.799 | -2.799 | -2.799 | 2.799 | |||||||
4718 Verhardingen en water | 152 | 152 | 152 | -152 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 119 | -119 | 119 | 119 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 1.343 | -1.343 | -1.343 | 1.343 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 37 | -37 | 37 | 37 | |||||||
4503 Inkomensoverdrachten gemeentschappelijke regelingen | 1.331 | 1.331 | 1.331 | -1.331 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 122 | -122 | 112 | 112 | -10 | 10 | |||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 345 | -345 | 77 | 77 | -268 | 268 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 14 | -14 | 14 | 14 | |||||||
4360 Subsidies | 182 | 182 | 182 | -182 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 161 | -161 | 161 | 161 | |||||||
Saldo | 125.305 | 6.743 | -118.562 | 107.073 | 6.827 | 100.246 | -18.232 | 84 | 18.316 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 998 | 998 | 2.585 | 949 | 1.636 | 2.585 | -49 | -2.634 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting 0.10 Mutaties reservesLasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S We hebben van het rijk afgerond € 2,8 miljoen aan extra middelen ontvangen om de opvang van dak- en thuislozen een extra stimulans te geven. Het plan van aanpak bestaat uit meerdere deelprojecten. Een aantal ven de projecten is in 2021 tot een bedrag van € 299.000 gerealiseerd, de meer fysieke projecten zijn volop in voorbereiding maar worden vanaf 2022 uitgevoerd. Voorgesteld wordt om het restant in 2022 via de Reserve Overlopende Projecten opnieuw beschikbaar te stellen voor de uitvoering van die projecten. Nadeel 2.499 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 86 I Totaal lasten Nadeel 2.585 | ||
00990058 Rop p7 | 797 | 797 | 2.585 | 797 | 1.788 | 2.585 | -2.585 | ||||
00990084 Reserve Corona p7 | 201 | 201 | 152 | -152 | -49 | -49 | |||||
Mutaties reserves | 797 | 797 | 2.585 | 797 | 1.788 | 2.585 | -2.585 | ||||
Mutaties reserves | 201 | 201 | 152 | -152 | -49 | -49 | |||||
8800 Mutaties reserves | 797 | 797 | 797 | -797 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 2.585 | 2.585 | 2.585 | -2.585 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 201 | 201 | 152 | -152 | -49 | -49 | |||||
Totaal | 125.305 | 7.741 | -117.564 | 109.658 | 7.776 | 101.882 | -15.647 | 35 | 15.682 | ||
Totaal | 998 | 998 | 2.585 | 949 | 1.636 | 2.585 | -49 | -2.634 | |||
Totaal | 13.700 | 1.721 | -11.979 | 12.469 | 1.919 | 10.550 | -1.231 | 198 | 1.429 | ||
Totaal | 12.021 | 140 | -11.881 | 10.989 | 214 | 10.775 | -1.032 | 74 | 1.106 | ||
Totaal | 202 | -202 | 241 | 241 | 39 | -39 | |||||
Totaal | 6.014 | 295 | -5.719 | 4.673 | 63 | 4.610 | -1.341 | -232 | 1.109 | ||
Totaal | 40.843 | 1.011 | -39.832 | 32.573 | 793 | 31.780 | -8.270 | -218 | 8.052 | ||
Totaal | 50.609 | 3.576 | -47.033 | 44.306 | 3.626 | 40.680 | -6.303 | 50 | 6.353 | ||
Totaal | 1.916 | -1.916 | 1.822 | 212 | 1.610 | -94 | 212 | 306 | |||
Totaal | 797 | 797 | 2.585 | 797 | 1.788 | 2.585 | -2.585 | ||||
Totaal | 201 | 201 | 152 | -152 | -49 | -49 | |||||
Totaal | 4.409 | -4.409 | 3.922 | 82 | 3.840 | -487 | 82 | 569 | |||
Totaal | 274 | -274 | 248 | 248 | -26 | 26 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 280 | -280 | 267 | 88 | 179 | -13 | 88 | 101 | |||
Totaal | 1.388 | -1.388 | 1.481 | 24 | 1.457 | 93 | 24 | -69 | |||
Totaal | 614 | -614 | 280 | 280 | -334 | 334 | |||||
Totaal | 407 | -407 | 75 | 75 | -332 | 332 | |||||
Totaal | 68 | -68 | 26 | 26 | -42 | 42 | |||||
Totaal | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
Totaal | 1.810 | -1.810 | 2.043 | 142 | 1.901 | 233 | 142 | -91 | |||
Totaal | 24 | -24 | 1 | 1 | -23 | 23 | |||||
Totaal | 50 | -50 | 43 | 43 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 1.427 | -1.427 | 1.427 | 1.427 | |||||||
Totaal | 412 | 749 | 337 | 400 | 748 | -348 | -12 | -1 | 11 | ||
Totaal | 300 | 405 | 105 | 258 | 325 | -67 | -42 | -80 | -38 | ||
Totaal | 466 | 380 | -86 | 464 | 300 | 164 | -2 | -80 | -78 | ||
Totaal | 194 | 187 | -7 | 238 | 187 | 51 | 44 | -44 | |||
Totaal | 106 | -106 | 13 | 13 | -93 | 93 | |||||
Totaal | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
Totaal | 489 | -489 | 489 | 13 | 476 | 13 | 13 | ||||
Totaal | 106 | -106 | 39 | 39 | -67 | 67 | |||||
Totaal | 52 | -52 | 60 | 60 | 8 | -8 | |||||
Totaal | 463 | -463 | 463 | 463 | |||||||
Totaal | 170 | -170 | 170 | 170 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
Totaal | 100 | -100 | 30 | 30 | -70 | 70 | |||||
Totaal | 179 | -179 | 171 | 171 | -8 | 8 | |||||
Totaal | 103 | -103 | 34 | 34 | -69 | 69 | |||||
Totaal | 370 | -370 | 149 | 149 | -221 | 221 | |||||
Totaal | 3.432 | -3.432 | 3.432 | 44 | 3.388 | 44 | 44 | ||||
Totaal | 106 | -106 | 31 | 2 | 29 | -75 | 2 | 77 | |||
Totaal | 2.199 | -2.199 | 1.550 | 21 | 1.529 | -649 | 21 | 670 | |||
Totaal | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
Totaal | 101 | -101 | 125 | 10 | 115 | 24 | 10 | -14 | |||
Totaal | 4.825 | 140 | -4.685 | 4.825 | 137 | 4.688 | -3 | -3 | |||
Totaal | 102 | -102 | 102 | 102 | |||||||
Totaal | 463 | -463 | 461 | 461 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 67 | -67 | 22 | 22 | -45 | 45 | |||||
Totaal | 59 | 59 | 59 | -59 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
Totaal | 111 | -111 | 111 | 111 | |||||||
Totaal | 71 | -71 | 81 | 81 | 10 | -10 | |||||
Totaal | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
Totaal | 2.556 | -2.556 | 1.726 | 1.726 | -830 | 830 | |||||
Totaal | 3.384 | 6 | -3.378 | 2.906 | 9 | 2.897 | -478 | 3 | 481 | ||
Totaal | 53 | 91 | 38 | 20 | 93 | -73 | -33 | 2 | 35 | ||
Totaal | 198 | 198 | -39 | 39 | -237 | -237 | |||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | 14.650 | -14.650 | 11.492 | 11.492 | -3.158 | 3.158 | |||||
Totaal | 486 | 3 | -483 | 254 | 254 | -232 | -3 | 229 | |||
Totaal | 1.297 | -1.297 | 660 | 660 | -637 | 637 | |||||
Totaal | 20.695 | -20.695 | 17.340 | 14 | 17.326 | -3.355 | 14 | 3.369 | |||
Totaal | 2.731 | 287 | -2.444 | 1.939 | 171 | 1.768 | -792 | -116 | 676 | ||
Totaal | 31 | -31 | 15 | 15 | -16 | 16 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 721 | 721 | 606 | -606 | -115 | -115 | |||||
Totaal | 55 | -55 | 63 | 63 | 8 | -8 | |||||
Totaal | 898 | -898 | 810 | 810 | -88 | 88 | |||||
Totaal | 1.247 | -1.247 | 1.313 | 1.313 | 66 | -66 | |||||
Totaal | 654 | 656 | 2 | 589 | 589 | -65 | -67 | -2 | |||
Totaal | 1.762 | -1.762 | 1.762 | 1.762 | |||||||
Totaal | 114 | -114 | 114 | 114 | |||||||
Totaal | 1.816 | -1.816 | 1.816 | 1.816 | |||||||
Totaal | 224 | -224 | 228 | 2 | 226 | 4 | 2 | -2 | |||
Totaal | 1.401 | -1.401 | 1.302 | 1.302 | -99 | 99 | |||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | 119 | -119 | 142 | 24 | 118 | 23 | 24 | 1 | |||
Totaal | 34.731 | -34.731 | 28.567 | 609 | 27.958 | -6.164 | 609 | 6.773 | |||
Totaal | 367 | -367 | 3.055 | 3.055 | 2.688 | -2.688 | |||||
Totaal | 772 | -772 | 772 | 772 | |||||||
Totaal | 639 | 897 | 258 | 796 | 900 | -104 | 157 | 3 | -154 | ||
Totaal | 429 | -429 | 355 | 24 | 331 | -74 | 24 | 98 | |||
Totaal | 347 | -347 | 340 | 340 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 2.047 | -2.047 | 2.047 | 2.047 | |||||||
Totaal | 699 | -699 | 358 | 358 | -341 | 341 | |||||
Totaal | 1.776 | 1.776 | 1.224 | -1.224 | -552 | -552 | |||||
Totaal | 55 | -55 | 63 | 63 | 8 | -8 | |||||
Totaal | 161 | 114 | -47 | 161 | 121 | 40 | 7 | 7 | |||
Totaal | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 57 | 57 | 57 | 57 | |||||||
Totaal | 76 | 76 | 76 | 76 | |||||||
Totaal | 2.799 | -2.799 | 300 | 300 | -2.499 | 2.499 | |||||
Totaal | 119 | -119 | 119 | 119 | |||||||
Totaal | 1.343 | -1.343 | 1.331 | 37 | 1.294 | -12 | 37 | 49 | |||
Totaal | 122 | -122 | 112 | 112 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 332 | -332 | 260 | 175 | 85 | -72 | 175 | 247 | |||
Totaal | 797 | 797 | 797 | -797 | |||||||
Totaal | 2.585 | 2.585 | 2.585 | -2.585 | |||||||
Totaal | 201 | 201 | 152 | -152 | -49 | -49 | |||||
Totaal | 4.409 | -4.409 | 3.922 | 3.922 | -487 | 487 | |||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 274 | -274 | -10 | -10 | -284 | 284 | |||||
Totaal | 33 | 33 | 33 | -33 | |||||||
Totaal | 220 | 220 | 220 | -220 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 280 | -280 | 267 | 267 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 88 | -88 | 88 | 88 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
Totaal | 1.388 | -1.388 | 1.481 | 1.481 | 93 | -93 | |||||
Totaal | 614 | -614 | 275 | 275 | -339 | 339 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 407 | -407 | -407 | 407 | |||||||
Totaal | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 26 | 26 | -55 | 55 | |||||
Totaal | 32 | -32 | 32 | 32 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 14 | 14 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 1.776 | -1.776 | 1.776 | 1.776 | |||||||
Totaal | -86 | 86 | 86 | -86 | |||||||
Totaal | 110 | -110 | 253 | 253 | 143 | -143 | |||||
Totaal | 142 | -142 | 142 | 142 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 1 | 1 | -23 | 23 | |||||
Totaal | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | 31 | 31 | |||||||
Totaal | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 1.427 | -1.427 | 1.427 | 1.427 | |||||||
Totaal | 30 | -30 | 27 | 27 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 638 | 638 | 637 | -637 | -1 | -1 | |||||
Totaal | 166 | -166 | 166 | 166 | |||||||
Totaal | 15 | -15 | 7 | 7 | -8 | 8 | |||||
Totaal | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 163 | -163 | 163 | 163 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 45 | -45 | 39 | 39 | -6 | 6 | |||||
Totaal | 405 | 405 | 325 | -325 | -80 | -80 | |||||
Totaal | 93 | -93 | 53 | 53 | -40 | 40 | |||||
Totaal | 53 | -53 | 53 | 53 | |||||||
Totaal | 109 | -109 | 109 | 109 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 380 | 380 | 300 | -300 | -80 | -80 | |||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
Totaal | 22 | -22 | 20 | 20 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 212 | -212 | 212 | 212 | |||||||
Totaal | 140 | -140 | 140 | 140 | |||||||
Totaal | 79 | -79 | 79 | 79 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
Totaal | 187 | 187 | 187 | -187 | |||||||
Totaal | 95 | -95 | 141 | 141 | 46 | -46 | |||||
Totaal | 11 | -11 | 9 | 9 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 64 | -64 | 64 | 64 | |||||||
Totaal | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 106 | -106 | -106 | 106 | |||||||
Totaal | 28 | -28 | -28 | 28 | |||||||
Totaal | 489 | -489 | 489 | 489 | |||||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
Totaal | 106 | -106 | 39 | 39 | -67 | 67 | |||||
Totaal | 52 | -52 | 60 | 60 | 8 | -8 | |||||
Totaal | 463 | -463 | 463 | 463 | |||||||
Totaal | 170 | -170 | 170 | 170 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | -31 | 31 | |||||||
Totaal | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
Totaal | 100 | -100 | -100 | 100 | |||||||
Totaal | 174 | -174 | 171 | 171 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 103 | -103 | 28 | 28 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 370 | -370 | 149 | 149 | -221 | 221 | |||||
Totaal | 3.432 | -3.432 | 3.432 | 3.432 | |||||||
Totaal | 44 | -44 | 44 | 44 | |||||||
Totaal | 106 | -106 | 30 | 30 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2.692 | -2.692 | 887 | 887 | -1.805 | 1.805 | |||||
Totaal | 662 | 662 | 662 | -662 | |||||||
Totaal | -493 | 493 | 493 | -493 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 127 | -127 | 49 | 49 | -78 | 78 | |||||
Totaal | -26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
Totaal | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
Totaal | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
Totaal | 4.825 | -4.825 | 4.825 | 4.825 | |||||||
Totaal | 140 | 140 | 137 | -137 | -3 | -3 | |||||
Totaal | 102 | -102 | 102 | 102 | |||||||
Totaal | 463 | -463 | 461 | 461 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 67 | -67 | 22 | 22 | -45 | 45 | |||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
Totaal | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
Totaal | 20 | -20 | 20 | 20 | |||||||
Totaal | 111 | -111 | 111 | 111 | |||||||
Totaal | 71 | -71 | 4 | 4 | -67 | 67 | |||||
Totaal | 77 | 77 | 77 | -77 | |||||||
Totaal | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 2.568 | -2.568 | 1.687 | 1.687 | -881 | 881 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | 26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
Totaal | 3.384 | -3.384 | 2.833 | 2.833 | -551 | 551 | |||||
Totaal | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 67 | 67 | 67 | -67 | |||||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
Totaal | 91 | 91 | 93 | -93 | 2 | 2 | |||||
Totaal | 24 | -24 | 14 | 14 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 29 | -29 | 6 | 6 | -23 | 23 | |||||
Totaal | 198 | 198 | -198 | -198 | |||||||
Totaal | -39 | 39 | -39 | -39 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 21 | 21 | |||||||
Totaal | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
Totaal | 15.190 | -15.190 | 11.492 | 11.492 | -3.698 | 3.698 | |||||
Totaal | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 486 | -486 | 214 | 214 | -272 | 272 | |||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
Totaal | 1.297 | -1.297 | 660 | 660 | -637 | 637 | |||||
Totaal | -2.560 | 2.560 | 2.560 | -2.560 | |||||||
Totaal | 23.255 | -23.255 | 17.293 | 17.293 | -5.962 | 5.962 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 39 | 39 | 39 | -39 | |||||||
Totaal | 2.731 | -2.731 | 1.936 | 1.936 | -795 | 795 | |||||
Totaal | 33 | 33 | -33 | -33 | |||||||
Totaal | 254 | 254 | 152 | -152 | -102 | -102 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 3 | 3 | 3 | -3 | |||||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | 15 | 15 | -16 | 16 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 721 | 721 | -4 | 4 | -725 | -725 | |||||
Totaal | 610 | -610 | 610 | 610 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
Totaal | 898 | -898 | 747 | 747 | -151 | 151 | |||||
Totaal | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
Totaal | -60 | 60 | 60 | -60 | |||||||
Totaal | 785 | -785 | 883 | 883 | 98 | -98 | |||||
Totaal | 94 | 94 | 94 | -94 | |||||||
Totaal | 46 | 46 | 46 | -46 | |||||||
Totaal | 522 | -522 | 259 | 259 | -263 | 263 | |||||
Totaal | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
Totaal | 654 | -654 | 589 | 589 | -65 | 65 | |||||
Totaal | 656 | 656 | 589 | -589 | -67 | -67 | |||||
Totaal | 1.762 | -1.762 | 1.762 | 1.762 | |||||||
Totaal | 114 | -114 | 114 | 114 | |||||||
Totaal | 1.816 | -1.816 | 1.816 | 1.816 | |||||||
Totaal | 224 | -224 | 228 | 228 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 2 | -2 | 2 | 2 | |||||||
Totaal | 1.302 | -1.302 | 1.301 | 1.301 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 99 | -99 | -99 | 99 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | 119 | -119 | 82 | 82 | -37 | 37 | |||||
Totaal | 36 | 36 | 36 | -36 | |||||||
Totaal | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
Totaal | -25 | 25 | -25 | -25 | |||||||
Totaal | 25 | -25 | 25 | 25 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
Totaal | 45.481 | -45.481 | 28.543 | 28.543 | -16.938 | 16.938 | |||||
Totaal | -10.750 | 10.750 | 10.750 | -10.750 | |||||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
Totaal | 600 | -600 | 600 | 600 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 273 | -273 | 203 | 203 | -70 | 70 | |||||
Totaal | 94 | -94 | 2.852 | 2.852 | 2.758 | -2.758 | |||||
Totaal | 772 | -772 | 772 | 772 | |||||||
Totaal | 887 | 887 | 889 | -889 | 2 | 2 | |||||
Totaal | 29 | -29 | 29 | 29 | |||||||
Totaal | 10 | 10 | 11 | -11 | 1 | 1 | |||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
Totaal | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
Totaal | 8 | -8 | 36 | 36 | 28 | -28 | |||||
Totaal | 381 | -381 | 381 | 381 | |||||||
Totaal | 66 | -66 | 66 | 66 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 169 | 169 | 129 | -129 | |||||
Totaal | 95 | 95 | 95 | -95 | |||||||
Totaal | 429 | -429 | 244 | 244 | -185 | 185 | |||||
Totaal | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 347 | -347 | 340 | 340 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 2.047 | -2.047 | 2.047 | 2.047 | |||||||
Totaal | 699 | -699 | 358 | 358 | -341 | 341 | |||||
Totaal | 1.776 | 1.776 | -1.776 | -1.776 | |||||||
Totaal | 1.224 | -1.224 | 1.224 | 1.224 | |||||||
Totaal | 55 | -55 | -55 | 55 | |||||||
Totaal | 63 | 63 | 63 | -63 | |||||||
Totaal | 161 | -161 | 161 | 161 | |||||||
Totaal | 114 | 114 | 121 | -121 | 7 | 7 | |||||
Totaal | 75 | -75 | 44 | 44 | -31 | 31 | |||||
Totaal | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
Totaal | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
Totaal | 57 | 57 | 57 | -57 | |||||||
Totaal | 66 | 66 | 66 | -66 | |||||||
Totaal | 10 | 10 | 10 | -10 | |||||||
Totaal | 76 | -76 | 76 | 76 | |||||||
Totaal | 148 | 148 | 148 | -148 | |||||||
Totaal | 2.799 | -2.799 | -2.799 | 2.799 | |||||||
Totaal | 152 | 152 | 152 | -152 | |||||||
Totaal | 119 | -119 | 119 | 119 | |||||||
Totaal | 1.343 | -1.343 | -1.343 | 1.343 | |||||||
Totaal | 37 | -37 | 37 | 37 | |||||||
Totaal | 1.331 | 1.331 | 1.331 | -1.331 | |||||||
Totaal | 122 | -122 | 112 | 112 | -10 | 10 | |||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 345 | -345 | 77 | 77 | -268 | 268 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 14 | -14 | 14 | 14 | |||||||
Totaal | 182 | 182 | 182 | -182 | |||||||
Totaal | 161 | -161 | 161 | 161 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 13.700 | 1.721 | -11.979 | 12.469 | 1.919 | 10.550 | -1.231 | 198 | 1.429 | ||
6.2 Wijkteams | 12.021 | 140 | -11.881 | 10.989 | 214 | 10.775 | -1.032 | 74 | 1.106 | ||
6.5 Arbeidsparticipatie | 202 | -202 | 241 | 241 | 39 | -39 | |||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 6.014 | 295 | -5.719 | 4.673 | 63 | 4.610 | -1.341 | -232 | 1.109 | ||
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 40.843 | 1.011 | -39.832 | 32.573 | 793 | 31.780 | -8.270 | -218 | 8.052 | ||
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 50.609 | 3.576 | -47.033 | 44.306 | 3.626 | 40.680 | -6.303 | 50 | 6.353 | ||
7.1 Volksgezondheid | 1.916 | -1.916 | 1.822 | 212 | 1.610 | -94 | 212 | 306 | |||
Saldo | 125.305 | 6.743 | -118.562 | 107.073 | 6.827 | 100.246 | -18.232 | 84 | 18.316 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 998 | 998 | 2.585 | 949 | 1.636 | 2.585 | -49 | -2.634 | |||
Totaal | 125.305 | 7.741 | -117.564 | 109.658 | 7.776 | 101.882 | -15.647 | 35 | 15.682 |